Imaš super idejo in jo želiš realizirati? Bravo, to je prvi korak na poti do uspeha. Kaj lahko pričakuješ in kaj moreš storiti, da to idejo spraviš na trg? V nadaljevanju ti odkrijem, osnovne korake do podjetništva…
Samostojno podjetništvo ni tako preprosto kot izgleda na prvi pogled. Potrebno je veliko informacij, znanja in investicije - pa ne le denarja ampak tudi časa.
Jaz sem imela to srečo, da mi je dedi (Dušan Kočevar- dedi mojih otrok) pomagal na tej poti in me od samega začetka naučil vse o pravilih, postopkih in obveznostih katere morem izpolniti, in kaj mi je najbolj pomembno VEDNO mi je stal ob strani in podpiral moje ideje.
1. Korak – dobra ideja
Verjameš v svojo idejo! Na samem začetku se moreš zanesti na svoj instinkt, saj veš, enim se bo tvoja ideja zdela zanimiva, drugim porazna, a na koncu je le pomembno kaj ti misliš in čutiš. Ne glede ali tvoja ideja zajema storitev ali produkt, moreš razmislit o naslednjem:
· Naziv produkta/storitve
· Izdelava ali nabava produkta
· Ciljna skupina
· Začetna prodajna količina
· Kateri problem bo tvoj produkt rešil?
· Način prodaje (spletna ali fizična trgovina)
· Dizajn produkta
· Naziv podjetja, dizajn logotipa..
2. Korak - dobava
· Nabava izdelka
Če nimaš lastne proizvodnje, moreš poiskati dobavitelja/proizvajalca pri katerem boš naročil/-la produkte. Z dobaviteljem je potrebno določit cene in minimalno količino, način in čas dostave…
Moj primer: Leta 2014 se moja poslovna pot začela z prodajo igric za pare: Petdeset odtenkov igre. Igro sem zasledila na Amazonu in brskala tako dolgo dokler nisem prišla do kontakta proizvajalca. Igre sem naročala v Angliji, slovenske prevode pa sem tiskala sama in jih pakirala v primerne kuverte ter jih lepila na pakiranja. Prodaja je bila tako uspešna, da sem v ponudbo dodala pripomočke, ki so jih pari potrebovali za igro. Spletno trgovino mi je takrat naredil bivši mož. Vsi so mi pomagali pakirati. Ampak po enem letu, je prodaja začela upadat in sem se odločila za nekaj novega – rokovnike.
3. Korak – način prodaje
Priprava spletne/fizične trgovine. Ne poznam potek prodaje v fizičnih trgovinah, ampak predvidevam, da potrebuješ prostor, pogodbo, pohištvo….
Za spletno trgovino je bolj preprosto: izdelaš jo sam/-a ali zaposliš koga, da to naredi. Potrebuješ besedila, opise, grafike, slike, dizajn, cene….
P.S. Seštej si VSE stroške in želeni zaslužek, da lahko nastaviš ceno.
4. Korak - raziskava
Razišči trg, kdo je tvoja konkurenca, kakšna je njihova ponudba, način komunikacije, cene, kaj zanima tvojo ciljno skupino, kje se zadržujejo… Izberi na kateri način se bo odvijala komunikacija, kako želiš prezentirati svoje izdelke, svojo znamko...
Moj primer: raziskavo sem naredila preden sem sploh začela oblikovati rokovnike – da sem pridobila informacije kaj more vsebovati za mojo ciljno skupino. Zdaj konstantno spremljam dogajanja na trgu in trende, ter se jim trudim prilagoditi…
5. Korak - AJPES
Zdaj, ko imaš vse dobro premišljeno, pripravljeno in si trdno odločen/-a, da boš produkt lansirala na trg je čas, da vse postane uradno. Odloči se ali želiš biti normiranec, navadni s. p., popoldanska dejavnost…. Pozanimaj se o vsem možnostih na AJPEU, da znaš izbrati opcijo katera tebi najbolj ustreza.
Moj primer: Vsako leto svoj s. p. odprem prvega septembra (na AJPES grem 15 dni prej) in ga zaprem prvega januarja. To počnem zato, ker se rokovniki v tem času prodajo in se mi ne splača plačevati mesečne stroške vodenja podjetja, če nimam kaj prodajat. Od torbic ne zaslužim dovolj, da bi mi pokrile te stroške.
6. Korak - Oglaševanje
Zelo pomembno je, da določiš na kakšen način boš oglaševal/-la svoje produkte, na katerih omrežjih boš komunicirala s potencialnimi kupci, koliko boš investiral/a v marketing…
Moj primer: Prva leta sem oglaševala v časopisih, na Google in Facebook. Zdaj, ko imam redne uporabnice, pa oglašujem le na Facebooku in Instagramu. Oglasi se razlikujejeo glede na tvoj cilj, tako da vedno pred pripravo grafik in besedil, določi kaj želiš doseči s tem oglasom.
7. Korak – analiza
Potrebno je urediti način izdajanja računov, način sprejemanja plačil… Preverit zakonodajo in pravila.
Nujno je analiziranje ne le stroškov, ampak prodaje, prihodkov in voditi mesečno statistiko.
Moj primer: Stroški podjetja- Popoldanski s. p., akontacija, domena, WIX, stroški pakiranja, nalepke, darila, tisk, vodenje računa, oglaševanje…Gotovinskega poslovanja nimam.
To so neke osnove iz katerih lahko izhajaš. Ostale informacije boš pridobil/-la na sproti glede na tvojo dejavnost in potrebe.
V mojo idejo Rokovnika je malokdo verjel, ampak sem vztrajala in sama verjela vanjo. Zato naj te vztrajnost in volja pripeljeta do cilja.
Naj ti naj tej poti ob strani stoji Rokovnik s Stilom.
Želim vam uspešno poslovanje, polno zadovoljnih strank in osebnega zadovoljstva.
🤗🥰
Comentarios